Segueix-nos a Twitter

divendres, 9 d’octubre del 2015

Matagalls des del Coll de Bordoriol. 18 octubre 2015

Per al proper dia 18 d'octubre hem programat una sortida infantil al cim del Matagalls, passant pel Coll Pregon, i per les Font de Llops, Rupitosa(només grup Pedraforca) i de Mosquits.

El camí transcorre totalment enmig de les fagedes immenses del Montseny, que en aquesta època acostuma a ser un mosaic de roigs, grocs, marrons i verds. També es poden veure grèvols, entremig dels fajos...

Com que el camí de pujada és força costerut convé que la mainada més petita de tres anys sigui transportada amb motxilla. Si no ho fem així la pujada pot allargar-se molt.

El desnivell total és de 610 metres fins al cim del matagalls. Fins a Coll Pregon només són 500 metres de desnivell. La bellesa de l’entorn compensa sobradament l’esforç. Les vistes des del cim del Matagalls, en un dia clar, són espectaculars.
Font de Mosquits, sota de Coll Pregón.
Els tres grups iniciaran la sortida a Coll de Bordoriol, prop de Viladrau.

Puigsacalms: pujaran per un camí estret que ens portarà per la Font de Llops i la Font dels Mosquits, i després per corriols fins molt a prop del cim del Matagalls, al Coll Pregon, un prat ampli voltat de fageda i avetosa, on dinaran. La tornada serà per una pista molt agradable paral·lela al sender de pujada.

Prat de Coll Pregon.
Bastiments: faran exactament el mateix itinerari; però acabaran d'arribar al cim del Matagalls, i un cop a dalt, poden recular fins al prat de Coll Pregon a dinar. Els Bastiments enlloc de tornar per la pista, segurament tornaran pel mateix corriol que hauran seguit de pujada, i tornaran a passar per les fonts de Llops i Mosquits.

Font de Llops.
Pedraforques: la seva volta serà circular. De pujada seguiran el mateix itinerari fins a la Font dels llops, i després prendran un camí diferent que els ha de portar fins al Coll d'Ordials. Des d'aquest coll, pujaran per un altre itinerari diferent fins a la carena del Matagalls, des d'on descendiran fins al Coll Pregon. No assegurem que arribem a dinar a Coll Pregon.

Font Rupitosa. Només el grup Pedraforca visitarà aquesta font.

Sender que puja al Coll d'Ordials.

Horaris i Lloc de la sortida:
Lloc: Aparcament de Fontajau
Hora: 9:00am
Des de Fontajau, ens dirigirem a la nova sortida Oest (prop de la Nestlé) de l'autopista A7, i l'agafarem en direcció Barcelona, fins enllaçar amb la A2/NII. Aquest tram és gratuït. Des d'aquí continuarem fins a enllaçar amb l'eix transversal C-25. Sortirem de l'eix a la sortida 202 i continuarem durant 12km per carretera de muntanya GI-543. Després agafarem la GI-5201 durant 8km més fins al Coll de Bordoriol.
Ruta Google Maps: de Fontajau a Coll de Bordoriol

Aparcament de Coll de Borduriol i punt d'inici de les rutes a peu.
Coses a tenir en compte:
- Els membres de cada grup han de ser autònoms.
- Preguem puntualitat.

IMPRESCINDIBLE:
- Cal anar ben calçat.
- Cal estar assegurats TOTS els participants. Adults i mainada.
- Tothom ha de portar el seu menjar i beure.
- Porteu roba d'abrigar adient.
- Gorra, protector solar i força aigua.