Segueix-nos a Twitter

dijous, 8 de març del 2018

18 de març. Muntanya del Congost. Gavarres

Aquest proper 18 de març explorarem un racó molt proper a Girona, i a l'hora molt desconegut per la majoria: els camins i corriols de la muntanya del Congost.

Vistes des del Mirador de la Muntanya del Congost.
Des de Celrà, ens endinsarem a les Gavarres en direcció cap a Girona, en l'extrem més nord-occidental.

Grup Puigsacalm:
Des de Celrà, assolirem la muntanya del Congost, i prendrem un corriol carener molt agradable, que ens permetrà perdre alçada de manera gradual. Aquest corriol ens portarà a una pista forestal, que al cap de poc ens permetrà arribar a l'antiga explotació minera de la Mines Victòria. El consorci de les Gavarres a dut a terme tasques de neteja i desforestació, i actualment es pòt apreciar un descarregador de materials provinents de la mina, just abans d'arribar a les boques de les diferents mines. Es pot apreciar clarament materials color òxid.

Aquestes mines van ser explotades durant un curt període de temps el 1920. N'extreien pirita (indicis), goethita, hematites, calcita i quars.

Detall materials ferruginosos de les Mines Victòria.

Un cop visitades les mines, continuarem per la pista forestal amunt, cap a la carena, per tancar el bucle.

Grup Bastiments:
Farem gairebé el mateix itinerari que el grup Puigsacalm; però enlloc de prendre el camí carener, ens dirigirem cap al mirador de la Muntanya del Congost, des d'on podrem gaudir de molt bones vistes sobre els Sants Metges, Campdorà, i el pas del riu Ter al seu pas pel congost. Després continuarem fins a la font del Castanyer, un racó molt obac. Continuarem davallant fins a arribar a una altra raconada, coneguda com Els Sants, on trobarem esculpit en pedra les figures de Sant Sixt i Sant Ou, patrons de Celrà. Més endavant recuperem la pista forestal que ens portarà fins a les Mines Victòria. L'itinerari en aquest punt transcorre i gual que el del grup Puigsacalm.

Els Sants. Sant Sixt i Sant Ou, patrons de Celrà.
 Grup Pedraforca:
Seguirem la mateixa ruta que el grup Bastiments, però un cop tornem a ser a la carena entre la Muntanya del Congost i la Muntanya de Sant Miquel, anirem en direcció a Sant Miquel, i en funció de les hores de llum disponibles, intentarem visitar també les Mines del Nen Jesús, per finalment també baixar de tornada cap a Celrà.

Interior d'una de les boques de les Mines Victòria.

RECOMANACIONS:

• Recordem que cal ser autònoms amb el dinar. No podem garantir que puguem dinar tots els grups junts.
  • Cal dur roba d’abric i calçat adient.
  • Atès que fosqueja aviat, cal portar frontal.
  • Cal estar assegurats TOTS els participants. Adults i mainada. Els que hagueu de tramitar llicència temporal recordeu que es pot fer fins dimecres a les 19:00 h.

HORARI I LLOC DE TROBADA:

A les 9h del matí a l’aparcament de Fontajau.