Segueix-nos a Twitter

diumenge, 5 de març del 2017

12 de març: Pujada al Bestracà

El proper diumenge (12 de març) anirem a la Garrotxa. Atesa la llargada de la sortida (especialment pel grup de grans, Pedraforca), quedem a les 8:45h perque haurem de sortir ben puntuals, a les 9h de Fontajau. Preguem màxima puntualitat per a no endarrerir el grup.

Els grups de Bastiments i Pedraforca sortiran des d'Oix i els Puigsacalm pujaran un tram més amb cotxe (per estalviar pendents poc agraïdes als més petits). Per tant, preguem que les famílies ja s'organitzin des de Girona mateix.

PUGSACALM:
Passarem Oix i seguirem direcció NE, per la pista Oix-Beget, cap al Castell i Can Pei per pista asfaltada, durant aproximadament 2 km. Deixarem els vehicles al punt amb coordenades UTM E(X) 460881,4 m -N(Y) 4681016,8 m. Atenció, és una zona amb poc espai, per tant, cal optimitzar cotxes ! Seguir descripció de ruta dels Bastiments, a partir del km 1,6.

BASTIMENTS:
Sortirem d'Oix, deixant els cotxes al mateix poble. Pujarem pel carrer Major, seguirem pel carrer Nou i, de seguida, prendrem una pista. Al cap de gairebé 800 m (des de la sortida) prendrem un corriol ben marcat a l'esquerra, sempre amunt ! Creuarem la pista principal en una primera intersecció i a la segona, seguirem la pista a la dreta, fins a trobar la carretera asfaltada (1,6 km). En aquest punt és on els Puigsacalms hauran deixat vehicles i seguirem la mateixa ruta. Creuarem l'asfalt i pujarem per pista, creuant prats, fins trobar una bonica casa en reformes (El Peier, 2,32 km). Seguirem pista, amb lleugera pujada, aproximadament 1 km, fins al Coll de Bestracà. Al trencall, seguirem a mà dreta (3,32 km), passant pel costat del Corral de Bestracà.
De seguida trobarem gir a la dreta, que no agafarem ! Nosaltres seguirem recte, ja per corriolet, fins a la Portella. Atacarem el cim, remuntant pel llom de la muntanya, per una zona pedregosa, on caldrà anar assegurant els passos, per evitar cops o regirades ! Al cap d'uns 5 km de caminada, arribarem al cim del Puig Bestracà (1.056 m), on podrem gaudir de les restes del seu castell, i d'unes vistes imponents de la vall d'Hortmoier i tota la Garrotxa.
Baixarem per l'altra banda, direcció al coll, fins arribar a l'hermita de Sant Andreu de Bestracà (km 6). Punt on intentarem dinar, aprofitant el magnífic paratge. Seguirem baixant, ara ja sí, per pista, fins a trobar de nou el Corral i Coll de Bestracà (6,7 km) i resseguirem el camí que havíem fet de pujada, fins a Oix.
En total, haurem fet uns 10 km amb 715 mD+.

PEDRAFORCA:
Sortirem d'Oix seguint la mateixa ruta dels Puigsacalm, fins a arribar al trencant de Can Pei, on deixarem la carretera i seguirem en direcció a aquest mas. En algun punt d'aquest camí, deixarem els cotxes i farem via cap al pont trencat sobre El Llierca. Seguirem riu amunt cap a la Vall d'Hortmoier fins els prats de Roures del Rei.
Després de travessar el riu, començarem l'ascensió cap Coll Joell. En la nostra ruta cap al cim del Bestracà, passarem per la font de les Feixanes (podria estar seca) fins a La Portella, on trencarem per un corriol més estret per a iniciar l'ascensió final, per un terreny més rocós fins el cim.
El descens des del cim del Bestracà és relativament ràpid: aviat trobarem l'ermita de Sant Andreu de Bestracà i al cap d'un estona trobarem la casa en reformes per on hauran passat els petits al matí (El Peier) des d'on continuarem el descens cap a Oix desfent el camí fet pels Bastiments, arribant a Oix pel carrer Nou.

Com sempre, cal portar calçat adient, paravent, frontal (amb piles i carregat) i roba d'abric.

Recordem també que cal que tots els grups siguin autònoms pel que fa a menjar o altres necessitats bàsiques. NO garantim poder menjar plegats.