Segueix-nos a Twitter

divendres, 5 de maig del 2017

Cap Norfeu , 14 de maig 2017

A la propera sortida, canviarem la muntanya pel mar i anirem a una de les zones més maques i espectaculars de la nostra costa, el Cap Norfeu, al nord de Roses.
Penyasegats arran de mar.
El cap Norfeu està situat al sud-est de la península del cap de Creus, entre les badies de Jóncols, al nord, i de Montjoi, al sud. Forma una estreta península, allargada i corbada, molt rocosa i plena de penya-segats i coves naturals, que s'endinsa dos quilòmetres a la Mediterrània i tanca, pel nord, el golf de Roses. A l’extrem sud-est del cap, hi ha les illes Mòniques, uns illots rocosos entre els
quals hi ha el Cavall Bernat i el Gat.

Hora de sortida : 2/4 de 9.

En el cas que faci tramuntana, la sortida no es podrà fer. En aquest cas, tindrem una sortida alternativa preparada, de la que sereu convenientment informats.

Coses a tenir en compte:
- Tot i que el camí és arran de mar, es puja i baixa continuament. Cal portar poc pes a la motxila i molta aigua, perquè no en trobarem en tot el camí.
Pantalons llargs encara que faci sol, perquè hi ha molta vegetació espinosa.
- Crema solar i gorra.
- Tovallola per qui es vulgui remullar els peus i banyador per als més valents.
Trobarem vegetació espinosa

Platges on poder-se remullar els peus.
Grup Pedraforca

Sortirem des de cala Montjoi i seguirem el camí per la Punta de la Ferrera fins arribar primer a Cala Calitjàs i després a Cala Pelosa. En aquest punt deixarem el GR, que segueix cap el nord i avançarem cap a llevant per la part baixa del cap Norfeu. A pocs metres, començarem una pujada dreta fins el punt més alt de la sortida, la torre de Norfeu (170 metres), una torre de guaita construïda pels volts del 1604, com a part del sistema defensiu del golf de Roses contra els corsaris i posteriorment volada pels francesos.
Torre de Norfeu.
Seguirem el camí fins a la punta del cap, el Morro Gros, des d’on veurem les illes Mòniques. Tornarem pel costat nord del Cap, tot passant pel costat d’una barraca de pedra seca (Barraca dels Palauencs) i
per la cova de les Encantades i poc més tard la cova de les Ermites. Sortirem del cap i tornarem a estar a terra ferma. Només ens faltarà recular fins a la cala Calitjàs, on ens esperaran els cotxes. Distància total aproximada : uns 13.5 quilòmetres.

Grup Bastiments
Deixarem els cotxes a la cala Montjoi, on començarà la nostra caminada en direcció nord tot seguint el GR 92 i fent el mateix recorregut que el grup Canigó, que acabem de comentar. Distància total aproximada : uns 9 quilòmetres.
Guanyant alçada.
Grup Puigsacalm
El grup dels més petits deixarem el cotxe a la cala Calitjàs. A l’igual que abans els Bastiments, des del punt d’inici seguirem la ruta dels altres grups. Distància total aproximada : uns 7 quilòmetres.

Aproximació punt de sortida
Com sempre, ens trobarem a l'aparcament de Fontajau. Sortirem en direcció nord, cap a Figueres, per la carretera N-II. A la variant de Figueres, agafarem el trencall de l’autovia que porta cap a Roses, la C-260. Just a l’entrada de Roses, girarem a la segonda rotonda per agafar la via de circumval·lació, que
ens farà passar per darrera la Ciutadella fins arribar al trencall que porta cap a les cales Montjoi i Jòncols, al Parc Natural del Cap de Creus. Cal vigilar amb les rotondes. Primer trobarem la rotonda amb el trencall de la carretera GI-614, que porta cap a Cadaqués i després la rotonda on nosaltres hem de girar. Sortirem de Roses. Els grups Pedraforca i Bastiments baixaran del cotxe a cala Montjoi i el grup Puigsacalm a la cala Calitjàs.

Mostra un mapa més gran

Suggeriment per travessar Roses per la circumval·lació